تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
8
امام جمعه زنجان:

اندیشه و افکار شهید مطهری همواره زنده و پویا است

  • کد خبر : 714
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۳۴
اندیشه و افکار شهید مطهری همواره زنده و پویا است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه مصادیق بارز جهاد تبیین، عمر با برکت شهید مطهری بود گفت: اندیشه، افکار و آثار شهید مطهری همواره زنده و پویا است.

همزمان با آغاز هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم،حجت الاسلام بیگدلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) و جمعی از پاسداران با آیت‌الله علی خاتمی امام جمعه زنجان دیدار کردند.


در این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی امام جمعه استان ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار داشت: طبق تاکیدات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در خصوص استفاده از آثار شهید مطهری تاکید داشته و دارند و اندیشه متعال ایشان همیشه زنده و پویا است.

اندیشه و افکار شهید مطهری همواره زنده و پویا است

وی با بیان اینکه از مصادیق بارز جهاد تبیین، عمر با برکت ایشان بود بیان کرد: در عصری که شهید مطهری زندگی می‌کردند هجوم افکار بیگانه برای در انزوا قرار دادن اسلام بسیار زیاد بود و این اندیشه را ترویج می‌کردند که اسلام برای قرن‌های گذشته و ۱۴۰۰ سال پیش است و به درد جامعه ما نمی‌خورد.

اندیشه و افکار شهید مطهری همواره زنده و پویا است

امام جمعه زنجان بیان کرد: در آن زمان دو تفکر کاپیتالیسم -لیبرالیسم و سوسیالیسم غالب بود که دنیا را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند که تحت حاکمیت آن‌ها بود، که با وجود عقاید متفاوت در یک مسئله که حضور دین در جامعه تمام و کهنه شده مشترک بودند.

اندیشه و افکار شهید مطهری همواره زنده و پویا است

وی تصریح کرد: در آن زمان بود که شهید مطهری در مبارزه با این افکار وارد میدان شد و معتقد بود که دین اسلام نیازی به استدلال لیبرالیسم غربی و سوسیالیسم شرقی ندارد و دین اسلام مبتنی بر قرآن و سنت پیامبر همیشه زنده و پویا است.

اندیشه و افکار شهید مطهری همواره زنده و پویا است

آیت الله خاتمی تصریح کرد: ما در قرآن هیچ کاستی نداریم تا از مکاتب دیگر بهره بگیریم و محتوای آن به قدری غنی است که پاسخگوی همه مسائل و مکاتب دیگر است.

وی ادامه داد: دین ما روشن و واضح است و اگر روی مبانی، شناخت درست داشته باشیم هیچ کمبودی نداریم و باید از اندیشه، افکار و آثار استاد شهید مطهری در زندگی استفاده شود، زیرا افکار و اندیشه ایشان روشن بوده و راه درست را به ما نشان داده است.

در ادامه حجت‌الاسلام بیگدلی مسئول دفتر نماینده، ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: سپاه این افتخار را دارد که یک سازمان دینی، مذهبی، انقلابی و نظامی است و در تمام میدان‌های عمل با همین تفکرات در صحنه حاضر شده است.

وی با بیان اینکه سپاه نهاد مقدس، موفق و تاثیر گذار است بیان کرد: مجموعه سپاه بدون هیچ چشم داشتی و بی‌توجه به ذخایر دنیوی با اخلاص، شجاعت و ایمان در تمام صحنه‌ها آماده و حاضر بوده و امروز تنها نهادی است که رهبری فرمودند که من از آن راضی هستم.

حجت‌الاسلام بیگدلی ابراز داشت: سپاه استان در مسیر جهاد تبیین در برنامه‌های بصیرتی، فرهنگی، عقیدتی و … توانسته کارنامه نسبتا خوبی از خود به یادگار بگذارد و در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار جلسه بصیرتی برگزار شده و نشان دهنده این است که مجموعه سپاه عاشقانه و مخلصانه انجام وظیفه می‌کنند.

لینک کوتاه : http://www.navarnews.ir/?p=714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

برچسب ها
اراذل و اوباش، نیروی انتظامی ، زنجان اربعین حسینی ارزش‌هایی دینی،امنیت ملی، زنجان اشتغالزایی ،مدد جویان کمیته امداد، زنحان امید آفرینی ، خدمت به مردم، زنجان اهدا جهیزیه ،وام اشتغالزایی ،زنجان، بسیج سازندگی اهدا عضو ، اهدا زندگی ، مرگ مغزی ، زنجان تعاونی روستایی ، تعاونی زنان خانه دار، تعاونی زنان روستایی ،تعاون،زنجان توجه به معیشت کارگر ان، زنجان، انجام کار جهادی جشن عاطفه‌ها ،بازگشایی مدارس، کمیته امداد جشنواره پانتومیم ، رویداد هنری، زنجان جهاد تبیین ،امید آفرینی ، زنجان جهیزیه، سپاه، کمیته امداد، زنجان دفاع مقدس دفاع مقدس ،ایثار، شهادت ، زنجان راهداری ،اعزام به مشهد مقدس ، زنجان راه‌های مواصلاتی ،ترافیک، زنجان رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن (ع)، زنجان رهبر معظم انقلاب زنجان زنجان ، سازمان ملل سالمند، کمیته امداد، زنجان سد بلوبین ، تامین آب ، زنجان سردار شهید شبکه فیبر نوری، آبفا ، زنجان شهادت امام رضا ،مشهد مقدس ،زنجان شهید شیهدگمنام طرح آبرسانی ،اقدام‌ملی مسکن، زنجان عرضه برنج ، زنجان، فروشگاه عرضه تایر، دولتی، زنجان مجوز، ساماندهی ، زنجان محرمعلی صالحی مدارس مسکن،مستاجران، املاک و مستغلات ناوگان حمل و نقل عمومی ،فیبر نوری ،غرفه‌های سبزه میدان ، زنجان نقاط حادثه‌خیز ،حملو نقل جاده‌ای ، زنجان نهضت ملی مسکن،صائین قلعه، زنجان نه وار نیوز هلال احمر همایش مثل مصطفی ، بسیج، یادواره شهدای ، مشهد مقدس ،زنجان