تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
3
کارشناس مسائل سیاسی:

سیاست تحریمی غرب علیه ایران با چالش اساسی مواجه است

  • کد خبر : 2678
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
سیاست تحریمی غرب علیه ایران با چالش اساسی مواجه است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: امکان محدودیت‌سازی یک دانش و یک بینشی که بومی شده و در درون یک ملت جوشیده است از طریق تحریم وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیل نه واز نیوز؛ اکبر معصومی امروز در گفتگو با «موج رسا» به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه برنامه‌های موشکی و پهبادی ایران اشاره‌کرد و عنوان داشت: در طول چهل و پنج سال گذشته محور غربی و اسرائیلی علیه جمهوری اسلامی ایران یک‌سری محدودیت‌هایی را با هدف محدود‌ نگه داشتن ایران در حوزه‌های مختلف هسته‌ای و موشکی اجرا کرده است، گفت: مبنای این تحریم‌ها بیشترحوزه معیشت و اقتصاد مردم است.

وی با بیان اینکه محور غربی و عبری دنبال این هستند که دوگانه معیشت و اقتصاد مردم را مقابل موشک و هسته‌ای قرار دهند تا بتوانند از این طریق افکار عمومی به گذشته برگردد، تصریح کرد: با این اقدام می‌خواهند ایران را از دستیابی به بالاترین نقطه پیشرفت در حوزه موشکی و هسته‌ای بازدارند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در این مدت این دو محورکارهای مختلفی انجام داده است، افزود: در یک مرحله‌ای در حوزه تحریم موج رسانه‌ای  عربی، اسرائیلی و آمریکایی به راه انداختند.

معصومی با بیان اینکه در این موج رسانه‌ای وقتی صحبت از موشک‌های جمهوری اسلامی ایران بود، اعلام می‌کردند که این اقدامات یک فتوشاپ یا عناوین مختلفی از این قیبل است و ایران به آن توان در حوزه موشکی و پهبادی نرسیده است،

وی خاطرنشان کرد: بعد از واکنش جمهوری اسلامی ایران در حمله به عین الاسد در راستای پاسخ به ترور سردار سلیمانی و عملیات وعده صادق متوجه شدند که علی رغم اینکه بیش از چهل سال ایران رو تحریم کردند، ایران در بالاترین نقطه موشکی قرار دارد و از لحاظ هسته‌ای هم به سطح بالایی رسیده است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در تحریم‌های گذشته غرب به دنبال محدودسازی ایران برای جلوگیری از دستیابی ایران به قدرت موشکی و پهپادی بودند، افزود: در دور جدید تحریم‌ها غرب بدنبال محدودسازی ایران برای جلوگیری از صادرات تسلیحاتی ایران است.

معصومی خاطرنشان ساخت: همانطوری که غرب در دور اول تحریم‌ها به هدف خود نرسیدند بلکه در دور دوم نیز غرب در محدودسازی ایران ناکام می ماند.

وی یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران با انبوهی از کشورهایی که به دنبال خرید تجهیزات و تسلیحات از ایران هستند مواجه است و این یعنی ناکام ماندن غرب در تحت فشار قراردادن جمهوری اسلامی ایران است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در چهل و پنج سال گذشته دشمنان جمهوری اسلامی ایران نه تنها به پیشرفتی در حوزه محدودیت سازی ایران نرسیدند بلکه قافیه رو باخته‌اند،گفت: در چنین شرایطی تلاش می‌کردند که ایران به صنعت موشکی دست پیدا نکند و امروز با هدف تحریم به دنبال این هستند که صنعت موشکی ایران صادر نشود.

معصومی با بیان اینکه بر مبنای جلوگیری از صادرات سیستم دفاعی جمهوری اسلامی ایران تحریم  ایران را مطرح کردند و کشوری که به دنبال خرید صنعت موشکی ایران است در ذیل تحریم‌ها قرار دادند یا حداقل محدودیت‌هایی را ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: تجهیزات نظامی ایران راهبردی است و هم با قیمت ارزان در اختیار کشور‌ها قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و همپیمانان آمریکا تلاش کردند یک آیتم جدیدی از تحریم‌ها را در راستای محدودسازی ایران انجام دهند، عنوان کرد: امکان محدودیت‌سازی یک دانش و یک بینشی که بومی شده و در درون یک ملت جوشیده است از طریق تحریم وجود ندارد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران امروزه به نقطه غیر قابل برگشت رسیده و امروز ایران در حوزه پهپادی و موشکی جزو کشور‌های اول دنیا است، خاطرنشان ساخت: در عملیات وعده صادق سیستم بازدارندگی رژیم صهیونیستی به طور کامل از بین رفت و پهپادها و موشک‌های ما یک پیام برای دوستان صلح و امنیت در جهان داشت که جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد صلح و امنیت از بالاترین توان و قدرت برخوردار است.

 

لینک کوتاه : http://www.navarnews.ir/?p=2678

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

برچسب ها
اراذل و اوباش، نیروی انتظامی ، زنجان اربعین حسینی ارزش‌هایی دینی،امنیت ملی، زنجان اشتغالزایی ،مدد جویان کمیته امداد، زنحان امید آفرینی ، خدمت به مردم، زنجان اهدا جهیزیه ،وام اشتغالزایی ،زنجان، بسیج سازندگی اهدا عضو ، اهدا زندگی ، مرگ مغزی ، زنجان تعاونی روستایی ، تعاونی زنان خانه دار، تعاونی زنان روستایی ،تعاون،زنجان توجه به معیشت کارگر ان، زنجان، انجام کار جهادی جشن عاطفه‌ها ،بازگشایی مدارس، کمیته امداد جشنواره پانتومیم ، رویداد هنری، زنجان جهاد تبیین ،امید آفرینی ، زنجان جهیزیه، سپاه، کمیته امداد، زنجان دفاع مقدس دفاع مقدس ،ایثار، شهادت ، زنجان راهداری ،اعزام به مشهد مقدس ، زنجان راه‌های مواصلاتی ،ترافیک، زنجان رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن (ع)، زنجان رهبر معظم انقلاب زنجان زنجان ، سازمان ملل سالمند، کمیته امداد، زنجان سد بلوبین ، تامین آب ، زنجان سردار شهید شبکه فیبر نوری، آبفا ، زنجان شهادت امام رضا ،مشهد مقدس ،زنجان شهید شیهدگمنام طرح آبرسانی ،اقدام‌ملی مسکن، زنجان عرضه برنج ، زنجان، فروشگاه عرضه تایر، دولتی، زنجان مجوز، ساماندهی ، زنجان محرمعلی صالحی مدارس مسکن،مستاجران، املاک و مستغلات ناوگان حمل و نقل عمومی ،فیبر نوری ،غرفه‌های سبزه میدان ، زنجان نقاط حادثه‌خیز ،حملو نقل جاده‌ای ، زنجان نهضت ملی مسکن،صائین قلعه، زنجان نه وار نیوز هلال احمر همایش مثل مصطفی ، بسیج، یادواره شهدای ، مشهد مقدس ،زنجان