تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
8
عیسی زارع‌ پور:

اقدامات لازم برای مقابله با حملات فیشینگ به پیام‌رسان‌ها ابلاغ شده است

  • کد خبر : 783
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
اقدامات لازم برای مقابله با حملات فیشینگ به پیام‌رسان‌ها ابلاغ شده است
وزیر ارتباطات با تاکید بر ضرورت افزایش اطلاع‌رسانی درباره جرایم کلاهبرداری در پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: به پیام‌رسان‌ها ابلاغ شده است که اقدامات لازم را برای مقابله با حملات فیشینگ انجام دهند.

عیسی زارع‌ پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کلاهبرداری در پیام‌رسان‌های داخلی، اظهار داشت: در حال حاضر یک سری از کلاهبرداری ها که بیشتر مردم را گرفتار می کند ارسال لینک هایی است که با کلیک در آن لینک ها، یک اپلیکشینی رو گوشی نصب خواهد شد که از طریق آن می توانند به مخاطبین دسترسی پیدا کنند و به همین شکل سلسله مراتب امکان آلوده شدن گوشی های دیگر وجود دارد و در واقع یک ویروس است که از طریق آن می توانند با اکانت جعلی حساب‌ بانکی فرد را خالی کنند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش اطلاع‌رسانی درباره جرایم کلاهبرداری در پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: به مردم توصیه می شود تا به هر پیامی که برایشان ارسال می شود اعتماد نکنند و همچنین دقت در تشخیص پیام‌هایی که از طرف نهادهایی با تیک آبی ارسال می‌شوند، بسیار ضروری است.

وی افزود: به پیام‌رسان‌ها ابلاغ شده است که اقدامات لازم را برای مقابله با حملات فیشینگ انجام دهند. با این حال، تعداد زیادی از کاربران در پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارند که یکتای آن ها بیش از ۴۰ میلیون نفر شده است. این امکان برای کاربران وجود دارد که بخشی از مسئولیت بر عهده سازوکار فنی پیام‌رسان باشد و بخشی دیگر نیز با افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به عمومیت است تا مردم با هر پیامی که برایشان دریافت می‌شود، به ویژه در قالب پیامک، اعتماد نکنند.

زارع‌ پور با بیان اینکه لازم است آگاهی عمومی در این زمینه افزایش یابد، عنوان کرد:  مسئولین در پلیس فتا این موضوع را دنبال می کنند و همچنین رسانه‌های مکتوب، دیجیتال و صدا و سیما باید تبلیغات لازم را صورت دهند تا مردم به پیام‌های مشکوک توجه نکنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان تصریح کرد: در حال حاضر، پنجره خدمات ملی هوشمند در حال تبدیل شدن به تنها کانال ارتباطی مردم با دولت است، به طوری که تمامی امور مربوط به دولت و مردم از طریق این پنجره خدماتی انجام می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.navarnews.ir/?p=783

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

برچسب ها
اراذل و اوباش، نیروی انتظامی ، زنجان اربعین حسینی ارزش‌هایی دینی،امنیت ملی، زنجان اشتغالزایی ،مدد جویان کمیته امداد، زنحان امید آفرینی ، خدمت به مردم، زنجان اهدا جهیزیه ،وام اشتغالزایی ،زنجان، بسیج سازندگی اهدا عضو ، اهدا زندگی ، مرگ مغزی ، زنجان تعاونی روستایی ، تعاونی زنان خانه دار، تعاونی زنان روستایی ،تعاون،زنجان توجه به معیشت کارگر ان، زنجان، انجام کار جهادی جشن عاطفه‌ها ،بازگشایی مدارس، کمیته امداد جشنواره پانتومیم ، رویداد هنری، زنجان جهاد تبیین ،امید آفرینی ، زنجان جهیزیه، سپاه، کمیته امداد، زنجان دفاع مقدس دفاع مقدس ،ایثار، شهادت ، زنجان راهداری ،اعزام به مشهد مقدس ، زنجان راه‌های مواصلاتی ،ترافیک، زنجان رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن (ع)، زنجان رهبر معظم انقلاب زنجان زنجان ، سازمان ملل سالمند، کمیته امداد، زنجان سد بلوبین ، تامین آب ، زنجان سردار شهید شبکه فیبر نوری، آبفا ، زنجان شهادت امام رضا ،مشهد مقدس ،زنجان شهید شیهدگمنام طرح آبرسانی ،اقدام‌ملی مسکن، زنجان عرضه برنج ، زنجان، فروشگاه عرضه تایر، دولتی، زنجان مجوز، ساماندهی ، زنجان محرمعلی صالحی مدارس مسکن،مستاجران، املاک و مستغلات ناوگان حمل و نقل عمومی ،فیبر نوری ،غرفه‌های سبزه میدان ، زنجان نقاط حادثه‌خیز ،حملو نقل جاده‌ای ، زنجان نهضت ملی مسکن،صائین قلعه، زنجان نه وار نیوز هلال احمر همایش مثل مصطفی ، بسیج، یادواره شهدای ، مشهد مقدس ،زنجان