تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
7
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان

روزانه بیش از ۸۰ تن مرغ در استان زنجان توزیع و مصرف می‌شود

  • کد خبر : 842
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
روزانه بیش از ۸۰ تن مرغ در استان زنجان توزیع و مصرف می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه متوسط تولید مرغ در استان ۱۲۰ تن در روز است گفت: متوسط میزان مصرف نیز بیش از ۸۰ تن در روز می‌باشد که از این میزان، مصرف مرغ کامل در حدود ۶۰ تن و مرغ قطعه‌بندی شده نیز ۲۰ تن در روز بود.

روح‌الله حسنی اظهار داشت: متوسط تولید مرغ در سال گذشته در استان ۱۱۵ تن در روز و متوسط میزان مصرف نیز ۸۰ تن در روز بود از این میزان، مصرف مرغ کامل در حدود ۶۰ تن و مرغ قطعه‌بندی شده نیز ۲۰ تن در روز بود.

وی افزود: امسال نیز اگر فرض بگیریم مصرف ۹۰ تن باشد تولید بالاتر از ۱۲۰ تن در روز است، بنابراین تولید بیشتر از مصرف بوده و توزیع مرغ کامل و قطعه‌بندی نیز طبق روال عادی انجام می‌شود. اما انچه که باعث ایجاد مشکل در مقاطع مختلف در استان می‌شود تاثیر تغییرات قیمتی در سایر استان‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در منطقه‌ای قرار گرفته که به تهران، تبریز و البرز نزدیک است و این استان‌ها میزان مصرف بالاتری نسبت به تولید دارند گفت: بنابراین برای ارسال میزان مشخص مرغ به سایر استان‌ها که با هماهنگی انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد اما تغییرات و نوسات قیمت باعث می‌شود تا مرغ برای دستیابی به سود بیشتر به سایر استان‌ها ارسال شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر قیمت مرغ در سایر استان‌ها به بالای ۸۰ هزارتومان در هر کیلوگرم رسیده است اما در استان زنجان این مبلغ ۷۳ هزار تومان بود که اخیرا افزایش جزیی قیمت داشته است تا بتوانیم شرایط را کنترل کنیم.

حسنی در خصوص گلایه مرغ‌فرشان مبنی بر سهمیه کم مرغ، یادآور شد: این سهمیه توسط اتحادیه اعلام شده است و جهاد کشاورزی دخالتی در این امر ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مرغ فروشان اذعان دارند میزان سهیمه روزانه مرغ کمتر از گذشته شده است درست می‌باشد؟ گفت: این امر درست نیست چراکه به همان میزان که لازم است تزریق مرغ در بازار انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: نرم‌افزار ستکا راه‌اندازی شده و مرغ به صورت مدل بروسی عرضه می‌شود، می‌توان به صورت آنلاین خرید را انجام داد، در بازار اول هر میزان که قابلیت خرید وجود داشته باشد خرید انجام می‌شود و مرغ مازاد در بازار دوم استانی و شهرستانی خرید می‌شود با این وجود در بازار دوم نیز قیمت همان قیمت بازار اول بوده و تعییر نمی‌یابد.

وی در خصوص عدم تحویل مرغ به اندازه خرید شده به مرغداران نیز یادآور شد: این موضوع جزو تخلفاتی است که راحت در کشتارگاه‌ها رخ می‌دهد اما جهاد کشاورزی پیگیری می‌کند چراکه به صورت انلاین رصد انجام می‌شود و مقدار کسری کشتارگاه‌ها مشخص و عنوان تخلف ثبت می‌شود بنابراین گزارش آماده شده و به تعزیرات ارسال می‌شود.

حسنی با تاکید بر اینکه کمبودی در تولید مرغ در استان نداریم گفت: عاملی که باعث ایجاد مشکلات در حوزه مرغ می‌شود تفاوت قیمت سایر استان‌ها با استان زنجان است و زنجان تنها استانی بود که با قیمت مصوب مرغ را عرضه می‌کرد اما در سایر استان‌ها قیمت بالاتر بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.navarnews.ir/?p=842

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

برچسب ها
اراذل و اوباش، نیروی انتظامی ، زنجان اربعین حسینی ارزش‌هایی دینی،امنیت ملی، زنجان اشتغالزایی ،مدد جویان کمیته امداد، زنحان امید آفرینی ، خدمت به مردم، زنجان اهدا جهیزیه ،وام اشتغالزایی ،زنجان، بسیج سازندگی اهدا عضو ، اهدا زندگی ، مرگ مغزی ، زنجان تعاونی روستایی ، تعاونی زنان خانه دار، تعاونی زنان روستایی ،تعاون،زنجان توجه به معیشت کارگر ان، زنجان، انجام کار جهادی جشن عاطفه‌ها ،بازگشایی مدارس، کمیته امداد جشنواره پانتومیم ، رویداد هنری، زنجان جهاد تبیین ،امید آفرینی ، زنجان جهیزیه، سپاه، کمیته امداد، زنجان دفاع مقدس دفاع مقدس ،ایثار، شهادت ، زنجان راهداری ،اعزام به مشهد مقدس ، زنجان راه‌های مواصلاتی ،ترافیک، زنجان رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن (ع)، زنجان رهبر معظم انقلاب زنجان زنجان ، سازمان ملل سالمند، کمیته امداد، زنجان سد بلوبین ، تامین آب ، زنجان سردار شهید شبکه فیبر نوری، آبفا ، زنجان شهادت امام رضا ،مشهد مقدس ،زنجان شهید شیهدگمنام طرح آبرسانی ،اقدام‌ملی مسکن، زنجان عرضه برنج ، زنجان، فروشگاه عرضه تایر، دولتی، زنجان مجوز، ساماندهی ، زنجان محرمعلی صالحی مدارس مسکن،مستاجران، املاک و مستغلات ناوگان حمل و نقل عمومی ،فیبر نوری ،غرفه‌های سبزه میدان ، زنجان نقاط حادثه‌خیز ،حملو نقل جاده‌ای ، زنجان نهضت ملی مسکن،صائین قلعه، زنجان نه وار نیوز هلال احمر همایش مثل مصطفی ، بسیج، یادواره شهدای ، مشهد مقدس ،زنجان