تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
32
شهردار زنجان:

نهضت عظیم پیاده‌رو سازی در شهر زنجان به راه می‌افتد

  • کد خبر : 927
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
نهضت عظیم پیاده‌رو سازی در شهر زنجان به راه می‌افتد
شهردار زنجان با بیان اینکه امسال نهضت عظیم پیاده رو سازی را در شهر زنجان خواهیم داشت گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان قرار داد اجرایی برای عملیاتی کردن پیاده‌روسازی، جداول و ساماندهی پارک‌ها منعقد شده که از پایان این هفته عملیات اجرایی آغاز می‌شوند.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان امروز ۱۷ تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران استان، ضمن تبریک عید غدیر خم و میلاد امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ و سال جاری برنامه‌ریزی‌های خوبی برای شهرداری زنجان شد و طبق برنامه‌ نیز با راهبرد‌های شورای شهر که برای شهرداری تعیین شده بود پیش رفتیم. 

رشد ۵۰ درصدی بودجه شهرداری زنجان

وی با بیان اینکه روندی که در رشد بودجه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در شهر زنجان وجود داشت رشد بیش از دو برابری بود گفت: امسال با همین روند و با رشد ۵۰ درصدی در بودجه مواجه هستیم با توجه به افزایش قیمت تمام شده کار‌ها، رشد بودجه در سال گذشته و امسال لازم بود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه تجمیع پروژه‌های خرد و عمرانی برای شهر زنجان از برنامه‌های خوب شهرداری بود افزود: امسال یک اتفاق خوب دیگر نیز، تعیین مشاوران و ناظران برای مناطق بود و امسال ۴ ناظر برای مناطق مشخص شده است که با این اقدام کنترل مضاعف بر نظارت‌ها داشتیم.

وی با اشاره به اینکه امسال پروژه بزرگ شهیدان کریمی با قرداد ۱۰۰۰ میلیارد تومان با قرارگاه خاتم بسته شده است خاطر‌نشان کرد: عملیات از همان فردای روز کلنگ زنی آغاز شده و بحث طراحی نیز بر عهده قرارگاه خانم‌الانبیا قرار دارد و بررسی‌های میدانی آغاز شده اما برای شروع عملیات کامل یک مشکل در منطقه وجود دارد، زمین مناسب برای تجهیز کارگاه در نظر گرفته بودیم اما با توجه به درخواست اهالی بعد از شروع پروژه مجبور شدیم محل تجهیز کارگاه را تغییر دهیم اما گزینه‌های دیگری برای استقرار کارگاه نداریم.

پروژه شهیدان کریمی مشکل تامین زمین کارگاه دارد

شهردار زنجان ادامه داد: اما با سازمان دیگری که داری زمین در این منطقه است مذاکره شده تا جهت تجهیز کارگاه به شهرداری واگذاری شود و یک ماه است و ادامه اجرای روند اقدامات را منوط به تامین زمین کرده‌ایم.

فیروزفر گفت: این پروژه شامل ۲ اصلاح هندی هم سطح است اما امکان تغییر در پروژه در آینده نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری زنجان بعد از مدت‌ها وارد پروژه زنجانرود شد گفت: ورود فاضلاب شهری به زنجانرود یکی از معضلات است. چون شبکه فاضلاب شهر زنجان تکمیل نشده، ورود فاضلاب به زنجانرود ناگذیر است با این وجود در راستای ساماندهی با قرارگاه خاتم‌الانبیا با مبلغ ۹۰ میلیارد تومان قرار داد منعقد شده و بعد از دو هفته احتمالا عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه ساحل‌سازی در پروژه زنجانرود شروع خواهد شد گفت: امیدواریم این محل به یک مکان تفرجگاه خوبی تبدیل شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه روز گذشته شاهد حضور عظیم مردم در پروژه سبزه‌میدان بودیم در جشن روز غدیر بودیم بیان کرد: این پروژه کارکرد‌های متفاوتی برای مراسمات ملی و مذهبی دارد، اما بحث اساسی در خصوص پروژه سبزه‌میدان واگذاری غرفه‌های پروژه سبزه‌میدان است. 

وی افزود: با اینکه برنامه واگذاری غرفه‌ها را داشتیم اما به نظر رسید این پروژه که به عنوان پیشران توسعه در شهر است بهترین فضا برای این منطقه در نظر گرفتن برای واگذاری عرضه صنایع دستی شد.

فیروزفر گفت: دو سه ماه است که اسناد واگذاری این پروژه آماده شده است اما برای اینکه کار ماندگار شکل گیرد با وزارت میراث فرهنگی تعاملاتی شده تا با پشتیبانی و حمایت میراث این اقدام انجام شود.

فیروفر ادامه داد: طبق توافق یک حمایت مالی خوب از برنده مناقصه واگذاری غرفه‌ها انجام خواهد شد و در این راستا میراث فرهنگی باید اسنادی را در راسنای پشتیبانی ارایه دهد. 

۳۰ غرفه سبزه‌میدان محل عرضه صنایع دستی استان‌ زنجان می‌شود 

شهردار زنجان گفت: از ۶۳ غرفه سبزه میدان ۶۰ غرفه مختص عرضه صنایع دستی خواهد بود که ۳۰ غرفه برای استان زنجان و ۳۰ غرفه برای استان‌های دیگر می‌باشد که به همین دلیل به نام ایران کوچک نامگذاری شده است. 

وی با اشاره به اینکه فاز شمالی سبزه‌میدان در حال اجرا است گفت: این پروژه تاثیر بالایی در ترافیک شهر زنجان خواهد داشت و امیدواریم تا پایان امسال فاز شمالی پروژه به بهره‌برداری برسد.

فیروزفر در بخشی دیگر اذعان کرد: برای حل مشکلات ترافیک، مشاور ترافیکی در حال تهیه طرح ترافیکی هسته مرکزی شهر زنجان است.

وی با اشاره به اینکه یک کار جامع نیز در شهرداری در حوزه ساماندهی پارک‌ها از جمله ملت، ارم و گلستان انجام شده است گفت: حاشیه شرقی پارک ارم تفرجگاهی طراحی شده است که با نهایی شدن آن مناقصه برگزار خواهد شد. 

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی حرکت‌های خوبی انجام شده است گفت: بازسازی سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری زنجان به خوبی انجام شده است به طوری که بیش از ۴۱ اتوبوس خریداری شده که فعلا ۱۲ دستگاه تحویل استان شده است، با این وجود ۳۶ دستگاه مینی‌بوس که قرارداد ساخت آن منعقد شده بود به مشکل تامین قطعه توسط کارخانه سازنده برخورد کرده بود و تحویل به تعویق افتاد با اینکه باید بهمن سال گذشته این دستگاه‌ها تحویل گرفته می‌شد اما به دلیل مشکلات ارزی، گمرکی تاکنون معطل مانده است اما مونتاژ به طور کامل انجام شده است.

فیروزفر تصریح کرد: از ۲۵ دستگاه ون خریداری شده نیز ۸ دستگاه تحویل زنجان شد و در حال ارائه خدمات است.

 استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری در الکترونیکی شدن برخی سامانه‌های شهرداری زنجان

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی اتوبسرانی شهر زنجان رو به اتمام است اما در خصوص الکترونیکی شدن قرارداری با بانک شهر داشتیم که بانک شهر از ادامه قرار داد منصرف شد گفت: با پارک علم و فناوری استان تفاهم منعقد می‌شود تا از توان این پارک در این طرح استفاده شود.

 نهضت پیاده‌روسازی در شهر زنجان به راه می‌افتد

فیروزفر در پاسخ به سوالی اذعان کرد: به زودی در سه ماه آینده در اماکن شهری زنجان، نهضت عظیم پیاده رو سازی و خواهیم داشت. به عبارتی نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان قرار دادهای اجرایی برای عملیاتی کردن این پیاده‌روسازی، جداول و ساماندهی پارک‌ها منعقد شده که از پایان این هفته عملیات آغاز می‌شوند.

شهرداری ایثار کرد

شهردار زنجان در پاسخ به سوالی در خصوص بی نظمی ایجاد شده عصر روز گذشته در جشن روز غدیر در سبزه‌میدان زنجان گفت: شهرداری ایثار کرد.

وی افزود: پارکبانان شهرداری دیشب از ساعت ۹ به بعد که مردم در برنامه جشن قدیر و پخت کیک ۵۰۰ تنی شرکت کرده بودند، کلی برای پاکسازی منطقه انرژی صرف کردند، درست است که بی‌نظمی بوجود آمد ولی این بی‌نظمی را خود مردم رقم زده‌ بودند و باید اینکه ذکر شود بعد از سال‌ها اصناف هم پای کار امدند و پخت کیک ۵۰۰ تنی را انجام دادند.

شهردار زنجان همچنین اذعان کرد: پخت کیک کاملا برنامه مردمی بود و شهرداری نیز تا حد توان همراهی کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.navarnews.ir/?p=927

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.

برچسب ها
اراذل و اوباش، نیروی انتظامی ، زنجان اربعین حسینی ارزش‌هایی دینی،امنیت ملی، زنجان اشتغالزایی ،مدد جویان کمیته امداد، زنحان امید آفرینی ، خدمت به مردم، زنجان اهدا جهیزیه ،وام اشتغالزایی ،زنجان، بسیج سازندگی اهدا عضو ، اهدا زندگی ، مرگ مغزی ، زنجان تعاونی روستایی ، تعاونی زنان خانه دار، تعاونی زنان روستایی ،تعاون،زنجان توجه به معیشت کارگر ان، زنجان، انجام کار جهادی جشن عاطفه‌ها ،بازگشایی مدارس، کمیته امداد جشنواره پانتومیم ، رویداد هنری، زنجان جهاد تبیین ،امید آفرینی ، زنجان جهیزیه، سپاه، کمیته امداد، زنجان دفاع مقدس دفاع مقدس ،ایثار، شهادت ، زنجان راهداری ،اعزام به مشهد مقدس ، زنجان راه‌های مواصلاتی ،ترافیک، زنجان رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن (ع)، زنجان رهبر معظم انقلاب زنجان زنجان ، سازمان ملل سالمند، کمیته امداد، زنجان سد بلوبین ، تامین آب ، زنجان سردار شهید شبکه فیبر نوری، آبفا ، زنجان شهادت امام رضا ،مشهد مقدس ،زنجان شهید شیهدگمنام طرح آبرسانی ،اقدام‌ملی مسکن، زنجان عرضه برنج ، زنجان، فروشگاه عرضه تایر، دولتی، زنجان مجوز، ساماندهی ، زنجان محرمعلی صالحی مدارس مسکن،مستاجران، املاک و مستغلات ناوگان حمل و نقل عمومی ،فیبر نوری ،غرفه‌های سبزه میدان ، زنجان نقاط حادثه‌خیز ،حملو نقل جاده‌ای ، زنجان نهضت ملی مسکن،صائین قلعه، زنجان نه وار نیوز هلال احمر همایش مثل مصطفی ، بسیج، یادواره شهدای ، مشهد مقدس ،زنجان